Product.xslt

Garmin reactor 40 seilbåtpilot pakke for båter opptil 22T

Garmin reactor 40 seilbåtpilot pakke for båter opptil 22T
  • Varenr.: 010-00705-49+010-12029-00

I esken:

  • GHP Reactor 40 CCU (kursberegningsenhet)
  • GHC 20 KONTROLLENHET
  • ECU (elektronisk styringsenhet)
  • ECU-strømkabel
  • Tilkoblingskabel
  • Summer
  • NMEA 2000®-droppkabler (2 m)
  • NMEA 2000-T-kontakter
  • Hann- og hunnterminatorer
  • Produktdokumentasjon
  • Klasse B hydraulisk lineær drivenhet for båter opptil 22t

Type drivenhet: integrert hydraulisk lineær

Slaglengde: 10 tommer (254 mm)

Maksimum drivkraft: 1610 lb (730 kg)

Mål, B x H x D (sentrert): 31,9 x 4,6 x 8,9 tommer (810 x 120 x 225 mm)

Forsyningsspenning: 10 til 30 V

Gjennomsnittlig clutchstrøm ved 12 V: 1 ampere

Gjennomsnittlig motorstrøm ved 12 V: 2-4 ampere

Driftstemperatur: -15° C til 50° C

Vårt mest følsomme autopilotsystem på sjøen

  • 9-akset AHRS-system (Attitude Heading Reference System) uten løse deler
  • Minimerer styrekursfeil, kursavvik, rorbevegelser og strømforbruk - samtidig som det gir en mer komfortabel tur for alle om bord.
  • Minimal konfigurasjons- og kalibreringstid
  • Moduser for hold av styrekurs, vindhold, trinnstyring og bauting/jibbing

Garmin tilgjengeliggjør nå en avansert maritim teknologi som tidligere bare var tilgjengelig for kommersielle båter og skip, i en komplett pakke laget for hurtigbåter og seilbåter. GHP Reactor-autopilotserien er rett og slett det mest følsomme autopilotsystemet vi noen gang har laget.

GHP Reactor-autopiloter er svært allsidige. Her finner du både hurtigbåt- og seilfunksjoner i alle hovedpakkene, inkludert hold av styrekurs, vindhold, bauting/jibbing, trinnstyring med mer. Bare velg den autopiloten som er kompatibel med ditt eksisterende styresystem. Hvis du ikke ser en kompatibel GHP Reactor, vil du se at GHP Reactor Mechanical/Retrofit/Solenoid er kompatibel med en rekke styresystemer, både hydrauliske, kabelbetjente, mekaniske og elektromagnetiske. Bare koble en GRF™ 10 med drivsystemet du allerede har om bord.

GHP Reactor Mechanical/Retrofit/Solenoid Autopilot-hovedpakken er perfekt for både seilbåter og hurtigbåter med direkte eller kabelbetjente styresystemer. Dette GHP Reactor-autopilotsystemet befinner seg under dekk og gir deg «et ekstra par hender», slik at du kan ta deg av seil, liner, vinsjer og radioer uten bekymringer. Med sin 9-aksede AHRS uten løse deler kan Garmin GHP Reactor monteres hvor som helst og i hvilken som helst retning, og den krever minimalt med konfigurasjon.

9-akset AHRS-system uten løse deler

Takket være en avansert 9-akset AHRS uten løse deler kan du montere GHP Reactor nesten hvor som helst, og i hvilken som helst retning. Dette nye systemet gir i tillegg en betydelig reduksjon av styrekursfeil, kursavvik, rorbevegelser og strømforbruk - samtidig som det gir en mer komfortabel tur for alle om bord.

Reagerer på forholdene

Denne fantastiske autopiloten reagerer faktisk på havets påvirkning for å holde kursen. Selv når båten pitcher og ruller under tøffe forhold, kan du være trygg på at GHP Reactor-autopiloten holder kursen for deg.

Minimal konfigurasjons- og kalibreringstid

Alle autopiloter krever en viss konfigurasjon og kalibrering. Vi vet at du helst vil komme deg på vannet, så vi har gjort denne prosessen så rask og enkel som mulig. Det er det vi kaller The Power of Simple.

Helintegrering med Garmins kartplottere

Sammen med en kompatibel Garmin-nettverkskartplotter får du full kontroll over GHP Reactor uansett hvor du befinner deg på båten. I tillegg til å holde kursen i omtrent alle vær- og vindforhold, kan systemet også utføre en rekke forhåndsprogrammerte prosedyrer for dorging og søk. Og med en kompatibel nettverkskartplotter fra Garmin og BlueChart® g2 Vision®-kart (selges separat) får du tilleggsfunksjoner som Autoveiledning, som styrer etter GPS-baner automatisk.

Hold kontrollen med Shadow Drive-teknologi

GHP Reactor Mechanical/Retrofit/Solenoid-autopilothovedpakken gir deg patentert Shadow Drive-teknologi. Dermed kan du være trygg på at det er du som har kontrollen, selv når autopiloten er aktivert. Shadow Drive-systemet kobler automatisk fra autopiloten hvis roret dreies, slik at du har muligheten til å manøvrere båten. Autopiloten aktiveres automatisk når du holder en stø kurs.

Velg mellom drivenheter fra 3 klasser

Tilgjengelig i tre lineære drivenheter for bruk med mange ulike styresystemer, og som passer på nesten alle mellomstore og store båter (avhengig av den aktuelle installasjonen). Rorfeedback trengs ikke når autopiloten er koblet til en lineær Garmin-enhet.

  • Klasse A-drivenhet - opptil 12,9 tonn deplasement
  • Klasse B-kompaktdrivenhet - opptil 22 tonn deplasement
  • Klasse C-drivenhet - opptil 35,8 tonn deplasement

Koble til nettverksenheter

GHP Reactor-autopiloten betjenes med opptil tre GHC™-rorkontrollenheter. GHC-enheten kommuniserer med autopilotsystemet via NMEA 2000®-nettverket, slik at autopilotens retningsdata enkelt kan deles med andre enheter. Dette gjør det mulig å benytte seg av MARPA og kartoverlegg når du er koblet til en Garmin-kartplotter. Det finnes også en håndholdt trådløs fjernkontroll (tilleggsutstyr), men hvis du vil ha det enda enklere, kan du styre GHC-enheten med quatix™, verdens første maritime GPS-navigasjonsklokke med trådløs ANT+®-teknologi.

Føl deg enda tryggere

Legg til en valgfri GRF™ 10-sensor for rorfeedback, så forbedrer du ytelsen til din GHP Reactor-autopilot ytterligere.

Mål for CCU: 9,1 cm diameter

Mål for ECU: 16,8 x 11,7 x 5,3 cm

Tilkoblingsspenning: 10 til 30 V

Driftstemperatur: -15 til 60 °C

Maksimum uavbrutt motorstrøm: 15 ampere

Maksimum momentan motorstrøm: 40 ampere

Maksimum clutchstrøm: 2,5 ampere

Spesifikasjoner for GHC 10

Spesifikasjoner for GHC 20

 

Drive Unit Type: Hydraulic linear

Stroke Length: 12" (303 mm)

Maximum Thrust: 800 lb (400 kg)

Dimensions (centered), WxHxD: 32.3" x 6.5" x 6.1" (820 x 165 x 155 mm)

Supply Voltage: 10V to 30V

Average Clutch Current at 12V: 0.5 Amps

Average Motor Current at 12V: 1-2 Amps

Operating Temperature: -15° C to 60° C (5° F to 140° F)