- 6%
NAC-3 autopilotprosessor
Hovedfunksjoner
- Pålitelig autopilotytelse basert på Simrad Continuum-styreteknologi
- Anbefales for båter på over 10 meter (35 fot)
- Kraftig pilot med høy utgangseffekt på 30 A kontinuerlig, 50 A PtP
- Clutchutgang (maks. 3 A)
- Kompatibel med høyeffektive drivenheter og pumper, mekaniske drivenheter, hydrauliske lineære drivenheter og magnetventiler
- Virtuell rorrespons for forenklet installering på båter med påhengsmotorer og hekkaggregat (innenbords/utenbords)
- Støtter Simrad RF25- og RF300-rorfølere
- NMEA 2000®-tilkobling til kurssensorer, rorresponsenheter, autopilotkontrollere og multifunksjonsskjermer
- NMEA 0183®-inngang
Simrad Continuum-styreteknologi
Alle Simrad-innovasjoner innen styring bygger på en arv som består av over seksti år med autopilotutvikling, som videreføres i dag ved Simrad Yachtings senter for autopilotforskning i Norge. Continuum-algoritmen er et eksempel på denne arven: programvaren som driver Simrad-styreteknologien. Continuum har mange år med forskning og sjøfartserfaring som du kan dra nytte av ved å ta i bruk den pålitelige smarte piloten.
Utgang med høy utgangseffekt
NAC-3-autopilotprosessoren er anbefalt for båter på over 10 meter (35 fot). Den er spesifisert med en høy utgangseffekt på opptil 30 A kontinuerlig og 50 A PtP, med egen clutchutgang. Dette er perfekt for å kjøre høyeffektive drivenheter og pumper som Simrad RPU160 og RPU300, mekaniske drivenheter som Simrad DD15, hydrauliske lineære drivenheter som HLD2000-serien og magnetventiler.
Virtuell rorføler
Simrad-VRF-teknologi (Virtual Rudder Feedback – virtuell rorføler) eliminerer behovet for å installere en separat rorresponsenhet på båter med påhengsmotorer og hekkaggregat (innenbords/utenbords). Dette reduserer de samlede kostnadene og kompleksiteten ved autopilotsystemet og er perfekt i tilfeller der det ikke er praktisk med en responsenhet på grunn av mekaniske begrensninger.
Rorresponsenheter
Rorresponsenheter er sensorer som kobles til roret via en mekanisk kobling og rapporterer den faktiske rorposisjonen til autopilotprosessoren kontinuerlig. Det gjør at Simrad Continuum-styringsalgoritmen kan ta velinformerte styringsbeslutninger. Disse sensorene brukes vanligvis på båter med innenbordsmotorer, på større fartøy og til spesielle bruksområder der virtuell rorrespons kanskje ikke er egnet. NAC-3 støtter SimNet- eller NMEA 2000®-tilkoblede Simrad RF25-responsenheter og rorresponssensorer med variabel frekvensutgang, inkludert Simrad RF300.
Enkel installering
NMEA 2000®-nettverkstilkobling i henhold til bransjestandarden og NMEA 0183®-inngangen gir enkel tilkobling til kurssensorer, rorresponsenheter, autopilotkontrollere og multifunksjonsskjermer, uansett hvor de befinner seg om bord.